zaterdag, juni 19, 2010

Onderweg: Fontaine aux Vervins

Van Ronse rij ik recht naar het Zuiden, al kom ik dan wel in Noord-Frankrijk terecht. Niet direct het mooiste Frankrijk, rommelig en nogal vlak. Toch zijn er in dat grote Noorden ook kleine te genieten plekjes. Tussen Avesnes en Vervins bijvoorbeeld in Fontaine aux Vervins, zie ik in een flits rechts in de diepte een glinsterend wateroppervlak, ik ben al voorbij maar draai toch terug omdat er ook een mooie parkeerplaats lijkt te zijn en ik toch even moet picknikken en de benen strekken. En ja, een mooi lang meer met boshellingen en beekjes, alles er op en er aan, eendjes en drijvende waterplanten, zoals gele plomp, moesdistel en lis langs de rand en in de verte als achtergrond een groot kasteelachtig huis. Een prent zo uit de tuinboekjes ontsnapt.

Lees verder: Kruiden kijken met mijn camper | Reizen en recreatie: Reisverhalen

Geen opmerkingen: