zaterdag, mei 22, 2010

L'éternité, on ne semence pas

L'éternité, on ne semence pas. Aan deze uitspraak van mijn 83 jaar oude Franse buurman Pierre moest ik vanmorgen denken. Toen ik naar de tuin ging zag ik de eerste frêle klaproos bloeien. Toen ik even later terug kwam lagen de rode blaadjes al op het zwarte asfalt. De klaproos! Ze bloeit maar heel even maar wel fel en vlammend rood.
's Avonds wandelde ik voorbij de afvalcontainers en daar zag ik Pierre voor de eerste keer dit jaar. L'éternité, on ne semence pas?

In de naam van... Klaproos | Kunst en cultuur: Taal

En na al deze filosofische mijmeringen toch nog wat wetenschappelijke verwijzingen naar de medicinale klaproos.

1 opmerking:

H. zei

Dag Maurice,

Zo zien we dat alles inderdaad wat 'achter' is in Bellegarde. In mijn tuintje staat het al vol papavers, elke dag andere die bloeien. Op het hoogtepunt een zee van rood. Eigenlijk staan er veel te veel, maar ja, ik kan moeilijk bloeiende planten wieden ...